poniedziałek, 25 listopada 2013

Kasza gryczana z brokułem i pieczarkami

Dzisiaj kolejne danie z cyklu "dietetycznie". Uwielbiam kaszę gryczaną z gulaszem i ogóreczkiem kiszonym, ale tym razem będzie lekko. To pyszne danie ma zaledwie 208 kalorii i jest dobrym źródłem potasu, aż 34% minimalnego dziennego spożycia oraz magnezu - 36% zalecanego dziennego spożycia. Nie jestem specjalistą od liczenia kalorii, dane  pochodzą z książki "Zdrowe kalorie" z której jest dzisiejszy przepis. 



Kasza gryczana z brokułem i pieczarkami
(1 porcja)

  • 25 g kaszy gryczanej
  • 100 g pieczarek
  • 1 średni brokuł
  • 1/2 małej cebuli
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka oliwy
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie



Kaszę ugotować w osolonej wodzie i odcedzić. W tym czasie umyć brokuł, podzielić go na różyczki (łodygę odrzucić) i gotować przez 5 min w osolonym wrzątku. Pieczarki umyć, pokroić w plastry. Cebulę obrać i posiekać. Cebulę i grzyby doprawić solą i  podsmażać na oliwie, na średnim ogniu przez ok 10 min. Kaszę wymieszać z grzybami i dodać odcedzony z wody brokuł. Wymieszać na patelni, doprawić 2 łyżkami jogurtu, solą i ziołami prowansalskimi. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...