czwartek, 13 lutego 2014

Zupa meksykańska z kurczakiem

Jestem dzisiaj w meksykańskim nastroju kulinarnym, pomimo tego, że nie było dzisiaj aż tak kolorowo, jak w mojej zupie. Meksykańska zupa idealnie sprawdzi się w chłodny, zimowy dzień. Jest sycąca i rozgrzewająca, a swoim barwnym wyglądem poprawia nastrój. Najlepiej smakuje doprawiona sporą ilością chilli, ale jeśli ktoś nie przepada za ostrościami może dodać trochę mniej tej przyprawy. 



Zupa meksykańska z kurczakiem

  • 350 g piersi z kurczaka
  • 2 łyżki mąki
  • 2 litry bulionu ugotowanego na kościach z warzywami
  • 1 duża cebula
  • ½ czerwonej papryki
  • ½ żółtej papryki
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 1 puszka pomidorów
  • 3 ząbki czosnku
  • szczypta kurkumy
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka oliwy
  • 2 łyżeczki papryki czerwonej
  • szczypta chilli
  • kawałek papryczki chilli
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka cukru trzcinowego


Mięso pokroić w paseczki, doprawić solą i obtoczyć w jednej czubatej łyżeczce słodkiej papryki i dwóch łyżkach mąki ze szczyptą chilli. Rozgrzać na patelni 2 łyżki masła i 1 łyżkę oliwy. Dodać posiekaną cebulę doprawioną solą i 1 łyżeczką słodkiej papryki, zeszklić i dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz posiekaną papryczkę chilli, całość smażyć jeszcze przez 2 minuty. Do cebuli dodać mięso i smażyć je do zrumienienia na średnim ogniu. Następnie dodać paprykę pokrojoną w paski i smażyć dalej ok 5 min. Na koniec dodać odcedzoną i opłukaną kukurydzę oraz fasolę, smażyć całość jeszcze 1 min, a następnie zalać wszystko pomidorami z puszki, zamieszać i gotować jeszcze przez 3 minuty. Odcedzić bulion z warzyw i kości, a następnie zagotować. Marchew i pora z bulionu włożyć do blendera. Do gotującego się bulionu wrzucić mięso z warzywami z patelni i zagotować. Oddzielić 1/3 zupy wraz z warzywami i mięsem, a następnie dodać do blendera i zmiksować razem z marchwią i porem pozostałym z przygotowania bulionu. Zmiksowany krem dodać z powrotem do zupy. Doprawić zupę szczyptą kurkumy, solą, szczyptą chilli do smaku oraz 3 łyżkami cytryny i jedną łyżką cukru trzcinowego.Całość wymieszać i gotować jeszcze przez 3 minuty.

5 komentarzy:

  1. Właśnie zrobiłam zupkę z tego przepisu, wyszła bardzo smaczna, chociaż 2 l. bulionu wg mnie to trochę za dużo, wolałabym żeby zupa była jeszcze bardziej kremowa. Ale dziękuję za przepis, zainspirował mnie do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam ją właśnie wczoraj, jest pyszna ja uwielbiam pikantne potrawy dlatego dodałam troche więcej ostrych przypraw . Polecam ten przepis, chłopak był zachwycony

    OdpowiedzUsuń
  3. super, przyprawy zawsze zgodnie ze swoim smakiem, szczególnie te pikantne, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobilam zupe wedlug przepisu, niestety nie zachwycila mnie . 2 l bulionu do takiej ilosci skladnikow to zdecydowanie za duzo .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam do próbowania innych przepisów, pozdrawiam :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...