poniedziałek, 18 listopada 2013

Szaszłyki z łososia i ananasa

Kiedyś pisałam, że nie przepadam za rybami.. Pragnę uroczyście oświadczyć, że za szaszłykami z łososia i ananasa przepadam. Przepis znalazłam w książce "Zdrowe kalorie" i zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Delikatnie zmodyfikowany, ale bez podnoszenia wartości kalorycznej trafi do mojego jadłospisu na stałe. 



Szaszłyki z łososia i ananasa
(2 porcje)

  • 300 g filetu z łososia
  • 250 g świeżego ananasa
  • 2 łyżeczki czosnku niedźwiedziego


glazura:

  • 3 ząbki czosnku
  • 1 mała cebula
  • kawałek suszonej papryczki chili
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki białego octu winnego
  • 1/2 łyżeczki soli



Czosnek w łupinkach i obraną, przepołowioną cebulę zrumienić na suchej patelni. Czosnek obrać, zblendować z cebulą, octem winnym, cukrem , solą oraz papryczką. Filet z łososia umyć, obrać ze skóry, oczyścić z ości i osuszyć a następnie pokroić w dużą kostkę. Ananasa obrać i pokroić w kostkę podobnej wielkości . Na namoczone w wodzie patyczki nabić na przemian kawałki ryby i ananasa. Szaszłyki posmarować glazurą z obu stron i ułożyć na rozgrzanym grillu i piec przewracając co jakiś czas, aż łosoś się zrumieni a soki wyparują. W piekarniku, układamy szaszłyki na żerdziach i pieczemy w 180 C przez ok 25 min. Blachę pod spodem należy wyłożyć folią aluminiową, aby łatwiej było ją wyczyścić z soków. Gotowe szaszłyki posypane czosnkiem niedźwiedzim można podawać z gotowanym ryżem. 

1 komentarz:

  1. Spróbowałem - przyjemne i lekkie w smaku, bardzo fajny pomysł. polecam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...