środa, 3 kwietnia 2013

Penne z kurczakiem i pieczarkami w sosie serowym z rukolą i migdałami

Nie zrobiłam dzisiaj domowego makaronu, ale pyszny sos zrekompensował mi ten brak. Pasty to są takie moje pewniaki, które zawsze i wszędzie się sprawdzają , szczególnie wtedy gdy nie mam zbyt wiele czasu na przygotowanie czegoś pysznego. Jeszcze nie dojrzałam do tego tematu, żeby domowe penne zagościło w mojej kuchni ale pewnie kiedyś się pojawi, tylko muszę dostać w prezencie ten specjalny przyrząd do zawijania makaroników albo jeszcze lepiej robota kuchennego, który sam wykleja takie cuda a jeśli nie to sama metodą chałupniczą go przygotuję, tak aby każda pani domu mogła  w zaciszu swojej  kuchni go posklejać.


Penne z kurczakiem i pieczarkami w sosie serowym z rukolą i migdałami
(4 porcje)
  • 250 g piersi z kurczaka
  • 100 g sera gorgonzola
  • 10 pieczarek
  • 8 pomidorów suszonych
  • 20 różowych winogron
  • 4 garści rukoli
  • 4 duże garści makaronu
  • ok. 200 g śmietany 18 %
  • krem balsamiczny cytrynowy
  • sól
  • pieprz kolorowy
  • 3 łyżki oleju
  • 4 łyżki płatków migdałów


Marynata do kurczaka:
  • 1 łyżka octu winnego
  • ½ łyżeczki tymianku
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz kolorowy





Pierś z kurczaka kroimy na paski, dodajemy oliwę z oliwek,ocet winny, tymianek, sól i pieprz, mieszamy i odstawiamy na 15 min. 
W tym czasie myjemy pieczarki i kroimy je w kostkę, a następnie gotujemy je we wrzącej osolonej wodzie ok 20 min. Po ugotowaniu odcedzić.
Zamarynowanego kurczaka wrzucamy na patelenię z 2 łyżkami oleju, smażymy do zrumienienia i dodajemy pokrojone w paski suszone pomidory. 
Zdejmujemy patelnie z ognia, czekamy 3 minuty i dodajemy śmietanę i pokrojony w kostkę ser gorgonzola i ugotowane pieczarki, mieszamy a następnie wstawiamy na mały ogień i gotujemy mieszając do jakiś czas przez ok 10 min. 
W tym czasie gotujemy w osolonej wodzie z 1 łyżką oleju makaron. Na oddzielnej patelni prażymy płatki migdałów a winogrona kroimy na pół i oczyszczamy z nasion. Ugotowany makaron odcedzamy z wody i wrzucamy do sosu. Mieszamy całość aby sos obtoczył makaron. Podajemy gorący makaron z sosem ozdobiony rukolą, cząstkami winogron, kremem balsamicznym i świeżo prażonymi płatkami migdałów.



7 komentarzy:

  1. wyszło ekstra i te migdały prażone.. nigdy wcześniej nie sypałam migdałów a one tak fajnie pasują, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i polecam inne przepisy, mogę powiedzieć ręczę głową że będą smakować, pozdrawiam serdecznie ! :)

      Usuń
  2. Buenisima salsa. me gusta,todo lo que lleva esta receta
    un beso

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne. Sos serowy i suszone pomidory - mmmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadałam to u koleżanki dzisiaj. Konam z rozkoszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis, ostatnio często go praktykuję :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...