czwartek, 15 sierpnia 2013

Pomidory zapiekane z jajkiem,pieczarkami i serem pleśniowym

Dawno już nie publikowałam propozycji śniadaniowych i właśnie dzisiaj postanowiłam się poprawić w tym zakresie. Stało się to za sprawą pewnego nieoficjalnego konkursu na danie z pomidorów. Zainspirowana pomysłem Mai, mojego guru tangowego ;-) zrobiłam dzisiaj na śniadanie pomidorki zapiekane z jajkiem, pieczarkami i serem pleśniowym. Pomysł na śniadanie genialny i bardzo prosty. 




Pomidory zapiekane z jajkiem, pieczarkami i serem pleśniowym
(2 porcje)
  • 2 pomidory
  • 2 jajka
  • 2 pieczarki
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku
  • 40 g sera pleśniowego niebieskiego
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 gałązki tymianku
  • olej do smażenia
  • sól morska
  • pieprz kolorowy

Myjemy pomidory a następnie w górnej część , tak gdzie jest ogonek wycinamy duży otwór i wydrążamy pestki. Nacieramy pomidory od środka solą morską i przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz doprawiamy pieprzem.
 Układamy na dno gałązki tymianku, a na nich plasterki sera pleśniowego. Rozgrzewamy olej na patelni i smażymy do zrumienienia posiekane w kosteczkę pieczarki. W tym czasie włączamy też piekarnik i nagrzewamy go do 180 C. Usmażone pieczarki układamy na warstwie sera a następnie do każdego pomidora wlewamy ostrożnie aby nie uszkodzić żółtka rozbite jajko.
 Doprawiamy całość solą i pieprzem oraz posypujemy posiekanym szczypiorkiem. Wstawiamy pomidory do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 30 min.



Amore pomodori! Wegetariańskie Śniadania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...