czwartek, 20 czerwca 2013

Liebster blog




W ciągu ostatniego tygodnia dostałam nominację do Liebster blog od dwóch miłych blogerek najpierw od Marty, autorki bloga http://bulkubulku.blogspot.com/ , a przedwczoraj gdy już odpowiadałam na ostatnie pytanie Marty dostałam drugą nominację od Agaty, która prowadzi blog http://agatagotuje.pl/ Jest mi szalenie miło tym bardziej, że to już trzecia nominacja do tego typu wyróżnień w bardzo krótkim czasie. Zatem przyłączam się do zabawy po raz kolejny.

Dla tych osób, które nigdy nie słyszały o takiej inicjatywie śpieszę z podpowiedzią:

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób oraz zadajesz im 11 swoich pytań. Dodatkowa zasada: nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."

Pytania zadane przez Martę  :)

01. Czy wyobrażasz sobie kuchnię bez mięsa?
Lubię dania wegetariańskie, ale nie potrafiłabym wykluczyć ze swojej kuchni ani mięsa ani żadnego innego jadalnego składnika:). Sama myśl, że wykreślam coś z jadłospisu sprawia że tym bardziej mam na to ochotę :).

02. Ulubiony blog kulinarny?

03. Twoje danie popisowe?
Hmm... trudno ocenić bo to kwestia gustu ;-), dla każdego gościa gotuje się inaczej zgodnie z jego oczekiwaniami i smakiem. Czasami jest to dobra zakąska, czasem danie ze składnikiem, którego nigdy wcześniej nie używałam, a czasem pyszne połączenie składników. Codziennie coś odkrywam, cały czas uczę się smaków i zadziwiam samą siebie, że można coś zrobić lepiej niż wcześniej.

04. Świętowanie na mieście czy kameralnie w domu?
To zależy od okazji, jeśli przyjęcia z jedzeniem to kameralne i domowe.

05. Znienawidzona potrawa z dzieciństwa?
Gdy byłam dzieckiem nienawidziłam zup :), prawie wszystkich. Dobrze tolerowałam jedynie  szczawiową, barszcz czerwony i biały oraz pieczarkowa. Dużo się zmieniło od tamtej pory, a przed wszystkim pogląd, że oprócz czekolady inne produkty też mogą dobrze smakować ;-).

06. Ulubiony smak?
kajmakowy :)

07. Który film budzi w Tobie kulinarne wspomnienia? 
"Julie i Julia" , zaraz po obejrzeniu tego filmu wybiegłam do domu po zakupy, aby zrobić jedno z ciast Julie Child.

08. Dla jakiego deseru zgrzeszysz zawsze?
o rany... grzeszę non stop, dla wielu deserów, ale to chyba jest tiramisu :)

09. Ulubiona przyprawa?
Uwielbiam świeżą bazylię i oregano do sałatek i omletów, kocham tymianek, który wydobywa aromat mięsa i zioła prowansalskie a ponad wszystko uwielbiam czosnek :) 

10. Wigilijna potrawa, której nigdy nie może zabraknąć na Twoim stole?
Wigilia bez smażonego w bułeczce karpia się nie liczy :), no i oczywiście muszą być kluski z makiem i rodzynkami.

11. Jakbyś miał/a do wyboru 'śniadanie na życzenie' co by nim było?
u la la... to ja poproszę jajka po benedyktyńsku w sosie holenderskim :)

oraz pytania zadane przez Agatkę:

1. Z którego przepisu na swoim blogu jesteś najbardziej dumny/dumna?
Ostatnio rewelacyjnie wyszła mi pavlova, połączenie mascarpone z limonką, z truskawkami i karmelem okazało się strzałem w dziesiątkę, poza tym łosoś ze szparagami w sosie holenderskim, mega pyszna zupa gulaszowa po węgiersku ...aaaa no i oczywiście tarty zarówno cytrynowa jak i truskawkowa oraz boski chleb prowansalski. 

2. Co skłoniło Cię do prowadzenia kulinarnego bloga?
Zawsze lubiłam coś upitrasić i nigdy nie spisywałam przepisów. Bardzo często moja kuchnia była czymś w rodzaju laboratorium eksperymentalnego i te najbardziej udane eksperymenty postanowiłam jakoś uwiecznić abym mogła je powtarzać. Na początku zaczęłam spisywać przepisy do worda a potem za namową kilku osób założyłam bloga. 



3. Skąd najczęściej czerpiesz inspirację?
Moje podniebienie podpowiada mi na jaki smak mam danego dnia chęć, poza tym inspirujące bywają też wędrówki między sklepowymi półkami; gdy patrzę na jakiś produkt to zaczynam się zastanawiam do czego mogłabym go użyć, poza tym wizyty w restauracjach i kawiarniach gdzie próbuje nowych dań i deserów a potem próbuje je odtworzyć w domowym zaciszu, czytam też kulinarne książki, a także chwytam za sezonowe warzywa i owoce i z nich próbuje czarować do oporu.

4. Twoje ulubione warzywo?

Zdecydowanie pomidor :).

5. Twoja ulubiona przyprawa?

o rany... to się tak bardzo zmienia.. uwielbiam sery i wszystkie potrawy które zawierają ser. Ze słodkich smaków kocham kajmak i on również się pojawia w wielu moich przepisach.



6. Gdybyś mogła/mógł ugotować coś dla dowolnej znanej (współczesnej lub nie) osoby, kto by nią był?
mmmm... chyba dla Francois Mitteranda :)) 



7. Twoje kulinarne marzenie to…
Stworzenie przepisu, który stałby się hitem wszechczasów :).



8. Bez jakiego narzędzia (poza nożem) nie wyobrażasz sobie swojej kuchni?
Garnki, patelnie i noże to oczywiście podstawa ale ja odkąd kupiłam blender nie wyobrażam sobie bez niego życia.... nie mogłabym zrobić żadnej kremowej zupy :)!

9. Którego ze znanych kucharzy poprosiłabyś/poprosiłbyś o przygotowanie dla Ciebie menu na uroczysty obiad?

Najbardziej spójna ze mną smakowo jest Rachel Khoo (jej francuska kuchnia czyli sery, boczek, śmietanka, kaloryczne ciasta :)), jednak wolę dania przy których trzeba użyć kilku garnków i dlatego większym zaufaniem darzę Gordona Ramseya, ale o manu na uroczystą kolację poprosiłabym chyba Julię Child, gdyby było to tylko możliwe :).

10. Czy często jadasz poza domem?
Od kiedy prowadzę bloga kulinarnego, zdecydowanie rzadziej niż kiedyś. Wybieram bardziej selektywnie miejsca w których jadam, i robię to głownie po to by przetestować nowe smaki, ale muszę się przyznać że zdarza mi się czasem zjeść ociekające tłuszczem fastfoody gdy jestem w biegu ;-).

11. Co jeszcze kochasz robić (poza gotowaniem)?
Uwielbiam fotografię, której cały czas się uczę i tango argentyńskie, którego można uczyć się całe życie.


Blogi, które chciałabym wyróżnić i zaprosić do zabawy to:


Pytania dla wyróżnionych blogów:

1. Gdybyś wygrał/a w totolotka najwyższą wygraną to na co byś ją  przeznaczył/a? 
2. Jaki najbardziej nietypowy składnik użyłeś/łaś w swoich daniach?
3. Czy pamiętasz swoje pierwsze danie, które samodzielnie przygotowałeś/łaś? Co to było?
4. Czy lubisz podjadać surowe słodkie ciasto :)?
5. Twoje kulinarne guru?
6. Psy czy koty?
7. Ulubiona książka ?
8. Co oznacza dla Ciebie pełnia szczęścia?
9. Czego nigdy nie użyjesz w swojej kuchni?
10. Jak starasz się rozwiązać problem z częstym brakiem dziennego światła w zimie na zdjęciach potraw na Twoim blogu?
11. Czy masz w swoim repertuarze danie, które "przywiozłaś/łeś"  z wakacji?

Miej zabawy :)

8 komentarzy:

  1. Muchas gracias por pensar en mi blog!
    un beso

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję ogromnie za wyróżnienie :) Jest mi bardzo miło, że podoba Ci się mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak , oprócz tego że są na nim świetne przepisy to wspiera szczytne cele i to jest piękne, pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Dziękuję za wyróżnienie mojego bloga. Jest mi strasznie miło z tego powodu.Pozdrawiam serdecznie, Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Thank you so much Justin!Such a great feeling:)I really enjoy your blog as well, such beautiful, great food! I would award you right back!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. you wellcome Tracey :), well done so award is going to you :). I would wish to have more such nice virtual friends as you, greetins from Poland :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...