poniedziałek, 21 stycznia 2013

Zimowe leczo

Po pracochłonnej greckiej musace szybkie, bardzo proste w przygotowaniu i bardzo smaczne danie węgierskie-leczo. Co prawda sezon na cukinie się skończył, ale to danie jest moim zdaniem dobre na każdą porę roku. Ja wypróbowałam je trochę wcześniej i wrzucam właśnie teraz, aby się nikt nie zniechęcił po tym kilkugodzinnym pitraszeniu musaki. Uwielbiam leczo bo to dla mnie zawsze okazja aby doprawić je wspaniałą, aromatyczną, czerwoną papryką z Węgier, którą dostałam od Iwonki. Będąc w tym kraju niejednokrotnie miałam okazję próbować tej potrawy w różnych wydaniach. Generalnie jest to danie warzywne składające się głównie z pomidorów, papryki i cebuli. Może być podawane do mies, albo jako samodzielna potrawa. Moja wersja zimowa zawiera kiełbaskę, ale można ten składnik ominąć i przygotować pyszne danie wegetariańskie.



Zimowe leczo


  • ½  kg kiełbasy cienkiej swojskiej
  • 4 papryki
  • 9 pomidorów
  • 1 cukinia
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  • papryka słodka i chili do smaku
  • ryż





















Podsmażyć kiełbaskę pokrojoną w kostkę, dodać cebulę pokrojoną w piórka – dusić, a następnie dodać pokrojony drobno lub wyciśnięty przez praskę czosnek. Następnie dodać paprykę pokrojoną w kostkę i dusić przez ok 15 min. Dodać pokrojone w kostkę pomidory obrane ze skórki. Doprawić do smaku solą, pieprzem, papryką chili i papryką słodką. Dusić do miękkości pomidorów ok 15 min. Na końcu dodać cukinie obraną ze skórki, z wydrążonymi nasionami i pokrojoną  w kostkę – dusić ok 20 min
do miękkości  Podawać z ryżem. 





2 komentarze:

  1. Jak tylko to zobaczyłem z miejsca zachwyciłem się sposobem zaserwowania ryżu w formie zgrabnej kuleczki otoczonej sosikiem. Mniam :). Sztuka podawania potraw to coś, czego nigdy nie umiałem zbyt dobrze opanować, stąd mój zachwyt.
    Pzdr
    Ga(L)l Anonim

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest proste jak zabawa w piaskownicy ;-), wystarczy mieć formę zwilżoną wodą :), np filiżankę. Nakładamy do niej ryż, odwracamy do góry dnem na talerzu i wypada zgrabna kuleczka.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...