czwartek, 3 kwietnia 2014

Cytrusowa babka wielkanocna

Święta tuż, tuż. W zeszłym roku nie zdążyłam zaprezentować przepisu na babkę wielkanocną, więc w tym roku będzie z dużym wyprzedzeniem. Nigdy nie robiłam babek bo jakoś specjalnie mi nie smakowały, nie posiadałam nawet stosownej formy z kominem. Zmieniło się to w momencie odkrycia drożdżówek z ziemniakami, stąd pomysł na babkę z dużą ilością mąki ziemniaczanej. Rozpływa się w ustach!


Cytrusowa babka wielkanocna
  • 180 g masła
  • 250 g mąki ziemniaczanej
  • 100 g mąki pszennej
  • 180 g cukru
  • 55 g cukru waniliowego
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok z połowy limonki i skórka otarta z połowy limonki
  • sok z połowy cytryny i skórka otarta z połowy cytryny
  • 5 łyżek śmietany kremówki 
  • cukier puder do posypania
Przesiać przez sito mąkę ziemniaczaną i pszenną, dodać proszek do pieczenia i wymieszać. Masło z temperaturze pokojowej (dobrze jest je wyjąć wcześniej z lodówki) miksować z cukrem na dużych obrotach aż masa będzie gładka, ok 20 min. Stopniowo dodawać jajka  i cały czas miksować. Dodać połowę mąki, kremówkę, sok limonki i cytryny oraz otarte skórki, a następnie zmiksować na jednolitą masę.  Wsypać resztę mąki i miksować jeszcze kilka sekund. Masę przelać do wysmarowanej masłem i bułką tartą formy i piec w piekarniku nagrzanym do 180 C przez ok 50 min. Upieczoną babkę pozostawić do ostudzenia, następnie wyjąć z formy i posypać cukrem pudrem.



Wielkanocne Smaki - edycja IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...