czwartek, 9 stycznia 2014

Zupa z grzbów leśnych z suszonymi pomidorami

Dziwną mamy jesień tej zimy.. Pada deszcz, wczoraj pojawiła się tęcza nad Warszawą. Ludzie chodzą zakatarzeni, ja sama nie mogę się jeszcze ogarnąć z przeziębienia, które dopadło mnie jeszcze na Mikołaja. W takie dni mam zawsze ochotę na gorącą zupę, ostatnio królują w mojej kuchni zupy grzybowe, na bazie własnoręcznie zebranych tej jesieni grzybów leśnych. Dzisiaj jedna z nich - grzybowa z suszonymi pomidorami.



Zupa z grzybów leśnych z suszonymi pomidorami

  • ok 2 l wody
  • 2 nóżki z kurczaka
  • 70 g mieszanki suszonych grzybów leśnych (borowiki, podgrzybki, maślaki)
  • ¾ szklanki suszonych pomidorów
  • 2 marchewki
  • 3-4 ziemniaki
  • 1 mały por
  • 1 cebula
  • 1/8 kapusty włoskiej 
  • 2 listki laurowe
  • 1 łyżeczka rozmarynu
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 mała pietruszka
  • 1 mała papryczka chili


Do 2 litrów zimnej wody dodać umyte nóżki kurczaka, suszone grzyby, obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, obraną i pokrojoną w talarki marchew, pora pokrojonego w talarki, całą obraną pietruszkę, cebulę obraną i pokrojoną w kostkę oraz 1/8 kapusty włoskiej przekrojoną na pół. Doprawić solą, rozmarynem, listkiem laurowym, posiekanym chili i gotować ok 40 min na średnim ogniu. Po tym czasie doprawić całość koncentratem pomidorowym, dodać pokrojone w paski suszone pomidory, doprawić do smaku solą  i gotować jeszcze ok 20 min. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...